צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

תאגידים לעובדים זרים כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

אם אתם מעסיקים עובד זר או עובדת זרה או מתכננים להעסיק עובד זר או עובדת זרה בישראל עליכם להבין דבר או שניים, ואפילו יותר בנושא העסקת עובד זר. ישנם תאגידים לעובדים זרים הנקראים גם לשכות פרטיות, חוקי העסקה ועוד נתונים חשובים שכדאי שתבינו בהם טרם חתימה על חוזה העסקה.

תאגידים לעובדים זרים- למה הם נועדו ומה תפקידם?

תפקידם של התאגידים לעובדים זרים או לשכות פרטיות הוא לבצע את החיבור בין העובדים לבין המעסיקים כאשר באופן ברור המשפחה וחברת הסיעוד הם המעסיקים החוקיים של העובדים ועליהם להיות מעודכנים בכל החוקים הנוגעים בהעסקה של עובד זר בארץ. התאגיד עצמו מבצע את ההשמה ומשייך את ההיתר של העובד למעסיק שכן לפי החוק בישראל לא ניתן להעסיק עובדים זרים כלל ללא רישום בתאגיד ושיוך ההיתר לבעליו. עבור אותה השמה משלם המעסיק סכום חד פעמי שעומד על 2000 ₪ ולאחר מכן דמי מנוי חודשיים בסך של 70 ₪. תאגידים לעובדים זרים ולשכות פרטיות תפקידם להוות זרוע מקשר בין המעסיקים לבין העובדים והם מחויבים על פיר הנוהל של משרד הכלכלה לבצע רישום חוקי של העובד בארץ ולוודא שהוא אכן מועסק בצורה חוקית. על תהליך זה של רישום העובד ובדיקת חוקיות העסקה משולם הסכום הנ"ל גם אם לפי חוק המעסיק זכאי להעסיק עובד זר כחלק מתוך קצבת זקנה וגם אם הוא החליט להביא את העובד באופן עצמאי ולשלם לו באופן פרטי- יש צורך לעבוד בתאגיד ולשלם את העמלה אך ניתן להתמקח על גובה העמלה בהתאם לכל מקרה. בכל מקרה, דמי המנוי החודשיים משולמים מדי חודש בחודשו על ידי כל מעסיק.

מדוע יש צורך בהרשמה בתאגידים לעובדים זרים ?

בכדי לשנות את שיטת ההעסקה של עובדים זרים בארץ הוקמו תאגידי עובדים שנקראים גם לשכות פרטיות והם מחייבים להביא עובדים זרים אך ורק עם רישיון מטעם רשות האוכלוסין וההגירה. על כל מעסיק שמעוניין להעסיק עובד זר לוודא שאכן לאותו עובד יש אישור לעבוד באופן חוקי בארץ טרם תחילת העסקתו. אותו תאגיד או לשעה אחראים על הנושאים הבאים: איתור העובד, הבאה שלו באופן חוקי לארץ והשמה של העובד בתחומים כגון תחום הסיעוד, תחום הבניין או תחום החקלאות בהתאם לצורך ולדרישה. כך המעסיק לא צריך לחפש ולאתר את העובד הזר או את העובדת הזרה בעצמו והוא אינו מסתבך עם המציאה שלהם או מתעסק בבירוקרטיה של הוצאת אישורים להבאה והעסקה של עובד אשר אינו אזרח המדינה ומעוניין לעבוד בה באופן חוקי. תפקיד נוסף של התאגיד/לשכה הוא להכשיר את העובד בהתאם לתחום אליו הוא מיועד, להדריך את המעסיק בהתאם להנחיות ולחוקים של משרד הכלכלה ובתום תקופת העסקה למצוא מעסיק חלופי עבור אותו עובד.

נוהל העסקת עובדים זרים ממשרד הכלכלה:

כפי שצויין בהתחלה, חובת הכרת החוקים והנהלים חלה על המעסיקים עצמם ובכדי להבין לעומק את אשר חל עליהם בעת העסקה של עובד זר ובעת פניה לתאגידים לעובדים זרים יש להיכנס לאתר משרד הכלכלה ולקרוא את נוהל העסקת עובדים זרים ממשרד הכלכלי. חשוב לעבוד ולעמוד בקשר רציף עם התאגיד ולמנוע ולמגר את התופעה של הבאה והעסקה של עובדים זרים לא חוקיים בארץ. עוד חשוב לזכור שהמידע שמתקבל כאשר מעסיקים עובד זר הוא לרוב מידע כללי ואינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ולכן חשוב לוודא שכל התהליך מתבצע בצורה חוקית ומסודרת.
תאגידים לעובדים זרים

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי