צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

מדריך זכויות סיעוד לתשושי נפש, מטופל עצמאי ומטופל סיעודי

תוכן עניינים

כאשר מגיעים לגיל השלישי עולה הצורך בעזרה סיעודית ולעיתים אף במטפל צמוד. לעיתים בעקבות הגיל והמצב הפיסי והנפשי מגיעה למטופל גמלת סיעוד ולעיתים עליו לשאת בהוצאות של מטפלת זרה או ציוד סיעודי באופן עצמאי לחלוטין או במימון חלקי של המוסד לביטוח לאומי. גמלת סיעוד והזכויות הרפואיות הסיעודיות שמגיעות לכל מטופל נקבעות בהתאם לסוג המטופל- מטופל עצמאי, מטופל סיעודי או מטופל תשוש נפש. הכנו עבורכם הסבר קצר על סוגי המטופלים והזכויות שלהם.

זכויות המטופלים השונים- מטופל עצמאי, מטופל סיעודי מטופל תשוש נפש:

בכדי להבין אם מגיעה למטופל מטפלת לקשישים ו/או סיוע ברכישה של ציוד סיעודי ועוד זכויות חשוב להבין מה המצב הנפשי והפיסי של כל מטופל על ידי אבחון מסודר.

מטופל עצמאי

מטופל עצמאי הינו אדם שיש בידיו יכולת לתפקד באופן עצמאי ביום יום. מטופל עצמאי יכול לבחור אם להמשיך להתגורר בביתו או לעבור להתגורר במסגרת של דיור מוגן. חשוב לציין שדיור מוגן הינו מסגרת דיור פרטית שממומנת על ידי המטופל או על ידי בני משפחתו ואין בה השתתפות כלשהי מהמדינה.

מטופל סיעודי

מטופל סיעודי הוא מטופל שזקוק להשגחה מלאה במהלך היום ועזרה צמודה על מנת לבצע פעולות יום יומיות כמו אכילה, הלבשה, רחצה וכדומה. במקרה של מטופל סיעודי הוא יכול לפנות לשלושה גורמים עיקריים לקבלת סיוע והם- משרד הבריאות לצורך סיוע במימון האשפוז שלו בבית אבות סיעודי, המוסד לביטוח לאומי לצורך קבלת שירותי סיעוד בביתו או במסגרת דיור מוגן בהתאם לדרגת הסיעוד שנקבעה עבורו או לביטוח הפרטי שלו במידה והוא אכן מבוטח באופן פרטי בהתאם לתנאי הפוליסה ולמצבו.

מטופל תשוש נפש

מטופל תשוש נפש הינו אדם הסובל מירידה קוגניטיבית ביכולת התפקוד שלו מבחינת כושר התמצאות במרחב, זיכרון ויכולת השיפוט. לרוב מדובר באנשים שאינן מוגבלים מבחינה פיסית אך לוקים בדמנציה ולכן עליהם להיות תחת השגחה צמודה שכן הם עלולים לסכן את עצמם ואת הסובבים אותם. אבחון של אדם כתשוש נפש נעשה על ידי רופא גריאטרי מטעם משרד הבריאות ולאחר מכן מתקבלת ההחלטה אם המטופל זכאי לקבלת סיוע במימון שהות במוסד טיפולי או אשפוז בבית אבות או מחלקה לתשושי נפש בהתאם למצבו. בכדי לדעת לאיזה קריטריון נכנס המטופל יש לבדוק מול משרד הבריאות או מול המוסד לביטוח לאומי על מנת לעבור אבחון של רופא ולעבור בדיקת זכאות לגמלת סיעוד ולקבל עדכון על הזכויות הסיעודיות הרפואיות המגיעות למטופל בהתאם לאבחון שניתן.
זכויות תשושי נפש

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי