צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

מה ההבדל בין דמנציה לאלצהיימר?

תוכן עניינים

קושי בזיהוי של מקומות ושמות, גם של האנשים הקרובים ביותר, בלבול ושכחה, חוסר ביכולת לזכור היכן הנחת את המפתחות של הבית אף על פי שהרגע פתחת עמם את הדלת, כל אלו יכולים להיות סימנים אופייניים לירידה בתפקוד הקוגניטיבי המתרחשת לעיתים קרובות בגיל השלישי. כאשר קיימת הרגע ביכולתו של האדם המלווה בדיכאון ובלבול רב, יתכן שהדבר נובע מאלצהיימר או דמנציה אשר בה לוקה אדם הקרוב לנו. לשם כך יש צורך באבחון של רופא המתמחה בתחום הגריאטרי העורך למטופל אבחונים שונים על מנת לוודא כי אכן מדובר במחלה זו.

תסמיניה של מחלת הדמנציה

השנים עושות את שלהן ואנשים רבים בגיל השלישי סובלים מירידה בזיכרון וביכולות השונות.  דמנציה מתאפיינת בפגיעה ביכולות קוגניטיביות שונות בצורה חריגה יותר מזו האופיינית לגיל המתקדם. דמנציה (בעברית שיטיון) פוגעת בתפקוד השכלי, בזיכרון בשינוי באישיות ובירידה ביכולת לתפקד עצמאית ביום יום. כחמישה עשר אחוזים מהאנשים שעברו את גיל 65 סובלים ממחלת הדמנציה וככל שהגיל מתקדם יותר כך עולה מספר המאובחנים בהתמדה. דמנציה נגרמת ממספר רב של סיבות כשהנפוצה בהן היא מחלת האלצהיימר. תסמיניה העיקריים הם פגיעה בזיכרון, יכולת התקשורת עם הסביבה, קושי בדיבור, כתיבה וקריאה ועוד. תסמיניה משתנים מחולה לחולה. יש חולים אשר מחלתם תהיה סטטית לאורך זמן רב ויש אנשים שאצלם היא תתקדם בקצב מהיר.

מהי מחלת האלצהיימר?

מחלת האלצהיימר באה לידי ביטוי בתאי מוח ההולכים ונמחקים. שלא כמו מחלת הדמנציה הפוגעת רק באלו השייכים לגיל השלישי, אלצהיימר יכול לפגוע גם באנשים בשנות הארבעים והחמישים שלהם. לעומת הדמנציה הנמשכת לאורך שנים רבות, תוחלת החיים של חולי האלצהיימר נמשכת לאורך עשר שנים בלבד. תסמיניה העיקריים של המחלה הם פגיעה בזיכרון, ביכולת ההתמצאות, קושי בדיבור, בריכוז ובהתנהלות יום-יומית. המחלה פוגעת במבנה האישיות של החולה והיא יכולה לבוא לידי ביטוי באגרסיביות, עוינות, תוקפנות מילולית ופיזית וחוסר שליטה בדחפים המיניים לצד חרדות, דכאון ומחשבות שווא. מחלת האלצהיימר פוגעת ביכולת הזיכרון לטווח קצר והחולה מתקשה לזכור שמות של אנשים קרובים ולהתמצא במרחב וחייב בהשגחה מתמדת.

טיפול מיטבי לחולי דמנציה ואלצהיימר בבית.

חברת "תגבור" היא אחת משלוש החברות הגדולות בישראל לשירותי כוח אדם וסיעוד. החברה קיימת משנת 1978 ומעניקה את כל שירותי כוח האדם לרבות כוח אדם סיעודי לקשישים ולחולי אלצהיימר ודמנציה. כל תושב ישראלי בגיל פרישה התלוי בזולת לפעולות יום-יומיות או השגחה צמודה זכאי לקבל גמלת סיעוד הבאה לידי ביטוי בזכאות למטפל סיעודי. חברת תגבור עובדת עם המוסד לביטוח לאומי ומספקת שירותי כוח אדם עבור הזכאים לגמלה. אם יש לך זכאות לגמלה סיעודית, זה הזמן ליצור עמנו קשר באתר או בטלפון ולקבל ייעוץ מומחים קשוב ואישי.
shutterstock_683504233 (Small)

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי