צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

טיפול סיעודי בבית – טיפול סיעודי בגיל השלישי מה הוא כולל ומה צריך לדעת ?

תוכן עניינים

שירותי סיעוד מותאמים לצרכים של בני הגיל השלישי והם יכולים לשפר את איכות החיים שלהם. עם זאת, יש הבדל בין טיפול סיעודי בבית ובקהילה לבין שירותי סיעוד בבתי אבות ובמוסדות דיור מוגן. מטבע הדברים, בבית פרטי יש פחות משאבים ואמצעים לספק שירותי סיעוד מסוימים. מצד שני, טיפול סיעודי הניתן בבית המטופל עדיין נדרש כמובן לעמוד בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות.

טיפול סיעודי אישי בקשישים

טיפול סיעודי בבית כולל כמה שירותים בולטים. ראשית, עליו לכלול השגחה אישית ועזרה בביצוע פעולות יום יומיות. בסיסיות והכרחיות בעזרת טיפול ביתי מן הסוג הזה ניתן לעזור לקשישים להתלבש, להתרחץ ולאכול ולפעמים גם לעשות את צרכיהם או להחליף חיתול ומוצרי ספיגה. היות וחלק מהפעולות הן אינטימיות, כדאי לוודא שמדובר על שירותי סיעוד רגישים ומקצועיים.

טיפול סיעודי חברתי גם מחוץ לבית

לא רבים יודעים שטיפול ביתי בקשישים כולל גם את הליווי שלהם מחוץ לבית. זהו תחום חברתי שלם שבו נדרש המטפל לגלות מקצועיות, כמו לדוגמא כאשר קשישים צריכים להגיע לבתי חולים על מנת לקבל תרופות או לעבור בדיקות. במקביל, טיפול סיעודי בבית מאפשר להפיג את הבדידות בעזרת ליווי למקומות שונים ובהם קניות, בתי קפה, מרכזי מסחר, מתנ"סים קהילתיים ועוד.

טיפול סיעודי בבית יחד עם ניקיון

ברמה היום יומית, טיפול סיעודי בבית מגלם בתוכו פעולות שקשורות לשמירה על היגיינה וניקיון. זהו תחום מצומצם יחסית, אך הוא לא פחות חשוב מכל מה שקשור למתן תרופות או להשגחה צמודה. במילים אחרות, שירותי סיעוד בגיל השלישי חייבים לכלול ניקיון בסביבת הקשיש ופעולות בסיסיות כגון החלפת מצעים, רחיצת כלים ושטיפת שירותים.

מה טיפול סיעודי לא כולל?

בני משפחה של קשישים בגיל השלישי צריכים גם לדעת מה טיפול סיעודי בבית אינו כולל. ראשית, הוא לא כולל בישול בכמויות גדולות לכל בני המשפחה והוא לא כולל ניקיון יסודי של פאנלים וחלונות. שנית, הטיפול בדרך כלל לא כולל שירותים רפואיים שדורשים הסמכה נפרדת – כמו למשל מתן זריקות.

סימנים שהגיע הזמן לבקש עזרה

היכרות עם השירותים הבולטים שנכללים תחת ההגדרה של טיפול סיעודי יכולה לסייע לבני המשפחה של הקשיש לזהות שהגיע הזמן לבקש עזרה. בין היתר, צריך לעשות זאת כאשר קשישים מתחילים להתקשות בפעולות יום יומיות, כאשר הם כבר לא מסוגלים להתנייד או כאשר הם מסכנים את עצמם.

זכויות שקבועות בחוק למטופל הסיעודי

לפי חוק הסיעוד, אנשים הזכאים לטיפול סיעודי יכולים לקבל מהמדינה גמלת סיעוד ועזרה במימון הטיפול בהורה הקשיש. את הזכאות לגמלה סיעודית קובעים לפי קריטריונים של המוסד לביטוח לאומי ובהם מצב בריאותי, סוציו-דמוגרפי, הכנסות ועוד. לבסוף, כדאי לדעת שמי שעומד בקריטריונים זכאים למימון של עד 28 שעות שבועיות למטפל ישראלי ו-24 שעות למטפל סיעודי.

טיפול סיעודי בבית תיגבור סיעוד

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי