צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

איך לבחור מטפל לגיל השלישי להורים היקרים שלנו

תוכן עניינים

האדם שבו נבחר כדי לטפל בהורים המבוגרים שלנו יקבע במידה רבה את איכות החיים של כל המשפחה. לפיכך, עלינו לבחור היטב מטפל לגיל השלישי – ולבדוק מה היכולות ורמת המקצועיות שלו. בפועל, יש לפחות כמה נושאים שיעזרו לנו לדעת האם מדובר במטפל המתאים ביותר למשימה.

בחירת מטפל סיעודי לפי רמת הזמינות

בשלב הראשון כדאי להגדיר את היקף הטיפול הנדרש. ההבדל העיקרי הוא בין טיפול חלקי, טיפול מלא או טיפול מסביב לשעון ובמשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. על בסיס היקף השעות ניתן להשוות בין מטפל במשרה חלקית לבין מטפל במשרה מלאה ולהכין רשימה של אנשי מקצוע רלוונטיים בלבד.

בחירת מטפל לגיל השלישי לפי הצרכים

בשלב השני צריך לבדוק עד כמה ההתמחות של המטפל מתאימה לצרכי ההורים בפרט והמשפחה בכלל. התאמה לצרכי ההורים היקרים שלנו נמדדת ביכולת של המטפל לספק עבורם תמיכה נפשית, פיזית או גם וגם. לעומת זאת, התאמה לצרכי המשפחה נמדדת בשליטה של המטפל בשפה העברית או האנגלית ובכימיה בין הצדדים. לעיתים ההתאמה נדרשת בפרטים קטנים כמו – ידע בבישול מתאים.

החשיבות של תיאום ציפיות

מטפל לגיל השלישי זכאי על פי חוק לימי מחלה, חופשה ועוד שורה ארוכה של זכויות סוציאליות. הבעיה היא שלא כל האנשים מודעים לכך, מה גם שיש מקרים שבהם התביעה לזכויות מתעוררות רק אחרי שתקופת ההעסקה החלה. הפתרון הוא לתאם מראש את הציפיות ולא להתבייש להעלות על הכתב כל הסכמה בעל פה. כך מונעים בעיות עתידיות ומעגנים נושאים שנמצאים במחלוקת.

שמירה על ערוץ תקשורת פתוח

התקשורת הישירה בין המטפל הסיעודי לבין המטופלים היא קריטית לאיכות החיים של ההורים המבוגרים. אם בני המשפחה המורחבת רוצים להרגיש בטוחים, עליהם למצוא מטפל שזמין עבורם ודואג לעדכן אותם בהתפתחויות. כמו כן, אפשר לנצל את השלבים המוקדמים של חיפוש אחר מטפל כדי לשאול אותו על הציפיות שלו מהתפקיד ועל דברים שחשובים לו.

המלצות אובייקטיביות לבחירת מטפל סיעודי

המלצה היא כלי יעיל בהשוואה בין שירותי סיעוד וטיפול בצרכים של בני הגיל השלישי. היתרון של המלצה הוא שבעזרתה ניתן לדעת מה היחס של המטפל כלפי המטופל גם אחרי שמחליטים להעסיק אותו, או מה רמת הזמינות והמקצועיות שלו. עם זאת, יש לוודא שמדובר בהמלצה אובייקטיבית וכדאי לנסות לקבל אותה קודם כל מהמעגל הקרוב של חברים, קולגות, שכנים וכמובן בני משפחה.

בחירת מטפל דורשת זמן – אך שווה את ההשקעה

הטעות הנפוצה היא למהר עם בחירת מטפל סיעודי במטרה לסייע להורים היקרים שלנו להתגבר על הקשיים שמאפיינים את גיל הזהב. אף על פי שמדובר בנטייה מובנת, היא עלולה לגרום לקבלת החלטות לא נכונה ולהפעלת שיקולים אמוציונאליים על פי רציונאליים. גם כאן, מה שצריך לעשות הוא להשקיע זמן בבחירת המטפל ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. כך מקבלים החלטה מושכלת ומגדילים את סיכויי ההצלחה.

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי