צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

בחירת מטפל זר

תוכן עניינים

מטפל זר יכול להוות פתרון מעולה כאשר יש צורך לטפל בהורה או בהורים מבוגרים ואין יכולת לעשות זאת אך צריך לעשות זאת נכון ולשים לב למספר דברים חשובים בעת בחירת מטפל זר. כמה דברים חשובים לשים לב אליהם בבחירת מטפל זר:
  1. נכון שהעובד הזר הולך לטפל בהורה או בהורים שלכם אבל חשוב שכל מי שבא איתו במגע ירגיש איתו נוח במיוחד אם יש עוד אנשים בבית. למשל אם הבעל של האישה עבורה לקחו את המטפל הזר או להיפך, האישה של הגבר עבורו לקחו את המטפל הזר.
  2. גם אם מדובר בזקן ערירי שאינו מתקשר באופן מילולי יתר על המידה, עדיין מאוד חשוב שהמטפל הזר יבין כמה שיותר עברית ויוכל לתקשר עם כל דיירי הבית ולהסביר את עצמו בעברית למטופל שלו ולסביבה.
  3. יש לבקש ואפילו לדרוש לקבל המלצות וחוות דעת שונות על המטפל וגם להביא אותו לביקור בבית להיפגש עם המטופל לפני ששוכרים אותו לעבודה בכדי לבדוק התאמה ותקשורת.
  4. יש להתאים את המטפל ואת היכולות שלו לצרכים של המטופל. אם זה מטופל שדורש טיפול צמוד ומקלחת והאכלה או שלדוגמא מדובר במטופל שיש להעביר לכיסא גלגלים ולמיטה- חשוב שהמטפל יוכל לבצע את המטלות האלה בקלות.
  5. וודאו מול חברת ההשמה כי כל הפרטים הטכנים והבירוקרטיים לרבות זכאות לקבלת גמלת סיעוד תקינים
לפני שמכניסים עובד זר הביתה- צריך לעשות כמה התאמות: חשוב שהעובד הזר ירגיש כמה שיותר נוח בבית בכדי שיתפקד כמה שיותר טוב. אמנם הוא לא בן משפחה אבל הוא זה שהולך לטפל בהורה שלכם ולכן חשוב במיוחד שהוא ירגיש כמה שיותר בבית. ארגנו לו חדר משלו, פנו לו מקום בארון וכמובן תדאגו לו לתנאים בסיסיים וסביבת מגורים נעימה ונוחה. לאחר שהתאקלם חשוב לעשות איתו תיאום ציפיות, לעבור איתו על התנאים ועל החובות שלו ועל הזכויות שלו ולוודא שהוא מבין היטב את התפקידים והמטלות הנדרשות ממנו במהלך הטיפול. שימו לב להורים שלכם! גם אם הבאתם עבורם מטפל זר והוא זה שמטפל בהם רוב הזמן, זה לא אומר שהם לא האחריות שלכם. הם ההורים שלכם! וגם אם אינכם יכולים לטפל בהם במאת האחוזים, אתם צריכים לוודא שטוב להם ושמטפלים בהם כמו שצריך. שימו לב למערכת היחסים בין העובד לבין ההורה שלכם גם לא המילולית, קשר עין ותגובות. פתחו שבע עיניים לאורך כל הביקור שלכם ואל תחששו לבדוק אותם בביקורי פתע מבלי להודיע. אם ההורה שלכם לא מדבר או מתקשר מילולית עקבו אחרי ההבעות שלו ואם משהו התשנה בהתנהגות שלו. אם הוא לא מאפשר לכם לעזוב, אם יש עליו חלילה סימני אלימות ואם הוא מטופח, נקי, לא רזה מדי ולבוש בהתאם לעונה . כל אלה הם סימנים קטנים שאפשר לפספס אבל הם חשובים בכדי לוודא שההורים שלכם מקבלים את הטיפול הטוב ביותר.
בחירת מטפל זר

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי