צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

חופשה לעובד זר

תוכן עניינים

אנשים רבים מתייחסים אל העובדים הזרים כאל כח עבודה זול שצריך לעבוד בכל יום, בכל שעה ובכל מצב. אך למעשה, גם לעובדים זרים מגיעות זכויות סוציאליות וביניהן הזכות לחופשה שבועית, שנתית וחופשה בימי חג.

חופשה לעובד זר היא חובה

לעובדים זרים המועסקים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע בטיפול וסיעוד קשישים, יום החופשה השבועי מהווה אוויר לנשימה. זהו יום הניתן על פי חוק ואורכו עומד על 25 שעות. ביום החופשה השבועי יכולים העובדים הזרים להיפגש עם חברים, לטייל מחוץ לעיר, לנוח או פשוט להיות בבית ולצבור כוחות לקראת שבוע נוסף של טיפול ביקירכם. חשוב לציין כי במידה והעובד הזר בחר לבלות את יום החופשה השבועי שלו בבית, אסור לבקש ממנו לעשות דברים בבית או לטפל בקשיש כאילו מדובר ביום עבודה רגיל. רב העובדים הזרים מעדיפים כי יום ראשון יהיה יום החופשה השבועי שלהם, מטעמי דת כמובן.

עובד זר זכאי לחופשה שנתית

במהלך 5 שנות העבודה הראשונות, מחויב המעסיק לתת חופשה לעובד זר באורך של 16 ימי עבודה במידה והעובד עובד 7 ימים בשבוע, אך אם הוא עובד 6 ימים בשבוע אורך החופשה השנתית שלו יהיה 14 ימים בלבד. כמובן, שמדובר בחופשה שנתית בתשלום. חשוב לדעת כי העובד הזר אינו מחליט מתי הוא יוצא לחופשה השנתית. עליו להסדיר את תאריכי החופשה עם המעסיק ורק לאחר קבלת אישור המעסיק העובד הזר יכול לצאת לחופשה. היה והעובד הזה מבקש לקחת חופשה שנתית לצורך נסיעה לביקור מולדת, המעסיק צריך לבקש אשרת עבודה זמנית עבור העובד המחליף ובתנאי שהוא כבר נמצא בארץ. היה ועובד זר סיים את עבודתו ולא ניצל את מלוא ימי החופשה שלרשותו, הוא יהיה זכאי לתשלום בגין הימים האלה.

חופשות עובדים זרים בחגים

מעבר ליום חופשה שבועי ולחופשה השנתית, מחויב המעסיק לתת לעובד הזר גם 9 ימי חופשה בחגים. חשוב לבקש מחברת הסיעוד את רשימת החגים בהתאם לדתו של העובד וכבר בתחילת החוזה לתאם איתו באילו חגים הוא יעבוד ובאילו חגים הוא יצא לחופשה.

התארגנות לקראת חופשה של עובד זר

כאשר העובד הזר יוצא לחופשה, חייבים למצוא לו מחליף מתאים. במקרים בהם העובד הזר מסכים לקחת את יום החופשה שלו בסוף השבוע יכול בן משפחה להחליף אותו. אך כאשר עולה הצורך במחליף ליום החופשה הזה, קיימות מספר אפשרויות:
  1. העסקת מטפל ישראלי באופן פרטי ובהתאם לחוק הסיעוד. יש לתאם זאת מול החברת הסיעוד המרכזת את שעות הביטוח הלאומי המגיעות למטופל.
  2. לבקש מהעובד הזר שימצא מחליף.
  3. מציאת עובד ישראלי ליום אחד
  4. העברת הקשיש אל מסגרת יומית אחרת בתיאום עם העובדת הסוציאלית ברשות המקומית.
 
חופשה לעובד זר

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי