צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

נטילת תרופות בגיל השלישי

תוכן עניינים

כאשר מתבגרים יותר נכון מזדקנים ומגיעים לגיל מבוגר- לגיל השלישי ליתר דיוק, מתחילים לסבול מתופעות מחלות ומצבים פיסיים שלא היו קודם לכן. במצבים כאלה לעיתים יש צורך ליטול תרופות ולעבור טיפולים. חשוב מאוד לדעת שלא כל תרופה שהתאימה בגיל צעיר יותר מתאימה בגיל מבוגר ושיש לבדוק ולוודא כל תרופה לפני שנוטלים אותה.

תרופות בגיל השלישי:

בכל גיל חשוב ליטול תרופות רק באישור רופא ורוקח אבל בעיקר בגיל השלישי בו נטילת תרופות לא אחראית יכולה לגרום לנזק של ממש. תופעות לוואי של תרופות מסוימות יכולות להיווצר אצל מבוגרים ולא אצל צעירים מאותן תרופות או להחמיר מצב רפואי קיים. ברגע שאדם מבוגר אינו מרגיש טוב ומגיע לרופא המשפחה או לרופא מקצועי לפני שהוא מקבל מרשם לתרופה חדשה או מתחיל ליטול אותה חשוב לבדוק ולוודא- מה הן התרופות הקבועות שהוא נוטל- תרופות ללא מרשם ותרופת עם מרשם, אם הוא נוטל תוספי תזונה וויטמינים וגם מוצרים טבעיים כמו צמחי מרפא ופרחי באך. ברגע שהרופא המטפל יודע אילו תרופות אותו מטופל נוטל באופן קבוע הוא יוכל לספק לו תרופה בהתאם וגם להסביר לו אילו תרופות לו ליטול ביחד ולמה. על כל שינוי בהרגשה או תופעת לוואי חשוב לעדכן את הרופא שיוכל לתעד בתיק הרפואי את השפעת התרופה ולהחליף אותה.

טיפים לנטילת טיפול תרופתי בגיל השלישי:

1. חשוב בגיל מבוגר שתהיה רשימה מסודרת של כל התרופות שאותו אדם נוטל כולל סיבה לנטילת התרופה, מרשם בתוקף ומספר טלפון של הרופא המטפל שתהיה צמודה אליו במקום נגיד שניתן למצוא. 2. אם לתרופה יש תופעת לוואי יש להפסיק ליטול אותה במיידי ולעדכן את הרופא 3. אין לערבב תרופות במרשם רופא עם טיפולים טבעיים כגון צמחי מרפא ללא עדכון הרופא ואישור שלו שכן גם לצמחי המרפא יש השפעה שיכולה להפריע להתנהלות התרופות והשפעתן על הגוף 4. יש לשמור את התרופות בקופסא המתאימה ורצוי שתהיה מסודרת לפי סדר נטילת התרופות שעות וימים בכדי לא לשכוח ליטול אך תרופה חשובה 5. במידה ונוטלים תרופה חדשה יש לעדכן את בני המשפחה הקרובים בכדי שישימו לב לכל שינוי שהוא 6. אין ליטול תרופה באופן אוטומטי גם אם הרופא רשם תמיד חשוב ומומלץ לקרוא עליה ולהבין מדוע נוטלים אותה ולמה נועדה ומה הן תופעות הלוואי האפשריות. 7. יש לבצע מעקב תרופתי אצל הרופא המטפל לפחות פעם בשנה אם אין הנחיה אחרת מהרופא 8. יש לשים לה להוראות נטילת התרופה- לפני או אחרי האוכל או ללא אוכל, עם מים בלבד ומה לא לערבב איתה. אם חוששים לשכוח חשוב לבקש ממישהו קרוב שיעשה זאת עבורכם.
תרופות בגיל השלישי

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי