צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

אנורקסיה אצל מבוגרים

תוכן עניינים

אנחנו רגילים לשמוע על אנורקסיה בקרב נערות צעירות ודוגמניות שרוצות להיות רזות אבל לא על אנורקסיה אצל אנשים מבוגרים, אבל היא קיימת. יש כמה סיבות לכך שהיא קורית דווקא בגיל מבוגר, סיבות פיסיות וסיבות נפשיות וחשוב לשים לב אליהן.

הסיבות להיווצרות אנורקסיה אצל מבוגרים:

רוב השינויים שיכולים להוביל לתת תזונה וחוסר אכילה הם פיסיים.
  • ישנה ירידה של יכולת הוויסות בגוף ושינוי במערכת שיווי המשקל. שינויים אלה גורמים בין השאר לאובדן של תחושת צמא וירידה בתחושה של הרעב. ברגע שלא מרגישים צמא ורעב כמו מקודם- אז אוכלים ושותים פחות והגוף צריך למצוא איך למלא את מקורות האנרגיה שלו ממאגרים קיימים.
  • ישנה ירידה ביכולת שימוש בחושים כמו חוש הטעם וחוש הריח. ברגע שאדם לא מרגיש את החושים האלה כמו מקודם או שיש נסיגה משמעותית בהם הרצון לאכול יורד גם הוא באופן משמעותי.
  • וויסות התאבון הוא תופעה מוכרת בגילאים מבוגרים שכוללת בין השאר ירידה באנרגיה ועקב כך צריכה מופחתת של מזון וכן תחושת שובע מהירה יותר ובכללי ארוחות קטנות יותר ממקודם.
  • שינויים במערכת העיכול שגורמים לכך שהמזון אותו אוכל אותו אדם מבוגר מגיע מהר יותר לחלק התחתון של הקיבה מאשר אצל אדם צעיר דבר הגורם להקדמה של תחושת השובע והפסקת האכילה אפילו מבלי לסיים את הארוחה. כמו כן הקיבה מתרוקנת לאט יותר והאוכל נשאר יותר זמן בתוכה מה שמגביר את תחושת המלאות לאורך זמן. שינוי נוסף במערכת העיכול הוא עלייה בריכוז של הורמון השובע אשר נשאר בריכוז זהה גם במצב של תזונה תקינה וגם במצב של תת תזונה.
  • אצל מבוגרים ניתן לראות העדפה למתוקים וזה לא סתם. מזונות שונים משפיעים אחרת ולכן פחמימות גורמות לשובע לאורך זמן וקיימת ספיגה מהירה יותר של הסוכר שמגבירה את הרצון והחשק דווקא למתוקים.
לעיתים זה יכול להיות מצב רגיל וטבעי של תחושת שובע מוקדמת וירידה בהוצאת האנרגיה ובצריכתה בהתאם אך אם לא נשים לב לשינויים הפיסיים והמנטאליים אצל מבוגרים הם עלולים במהירות להתדרדר למצב של אנורקסיה ותת תזונה ולכן חשוב לעקוב אחריהם ולשים לב שהם אוכלים כמו שצריך תזונה מאוזנת ובריאה. חשוב לדעת שגם מצב נפשי של בדידות, זקנה שהגיעה פתאום, חוזר מצב רוח וירידה בתפקודים הפיסיים יכולים להשפיע באופן רגשי נפשי ומנטלי על מבוגרים ולגרום להם להגיע למצב של דיכאון ועקב כך לאבד את התאבון. יש לעקוב אחרי מבוגרים בעיקר כאלה שחיים לבדם או שאינם בריאים בנפשם ולוודא שהם אוכלים כמו שצריך.
אנורקסיה אצל מבוגרים

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי