צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

מעלון מדרגות – המדריך המלא

תוכן עניינים

לכל אחד מאיתנו יש קרוב משפחה קשיש או קרוב משפחה מבוגר שבקרוב יצטרך את עזרתנו ויהיה תלוי בנו לביצוע מטלות יום יומיות שביצע עד כה לבד. בחלק מהמקרים מתאפשר לנו להיות שם עבורם ובחלק מהמקרים יש לנו צורך בהעסקת עובדים זרים לצורך הטיפול בהם. ישנם הרבה מאוד שינויים שיש לבצע בבית כמו התאמת הפתחים לכיסא גלגלים, הכנסת פריטים רלוונטיים למקלחון ואפילו הוספת מעלון.

החשיבות של התקנת מעלון מדרגות:

מבוגרים רבים מאבדים את היכולת לתפקד באופן עצמאי ביום יום שלהם וצריכים עזרה לעיתים קרובות או עזרה קבועה, אך אינם מעוניינים לעבור לבית אבות או אינם מתאימים עדיין למוסד סיעודי ויעדיפו להישאר בביתם. במקרים שכאלה יש לדאוג גם למטפלת או מטפל בהתאם וגם להנגיש את הבית. כאשר מדובר בבית עם יותר מקומה אחת יש לקחת בחשבון שאדם שעבר להתנייד בכיסא גלגלים כבר לא יוכל לעלות ולרדת את המדרגות ובמקרה שכזה יש צורך במעלון מדרגות שיעלה ויוריד אותו. כמו כן גם במבנים ציבוריים וגם במקומות בילוי יש צורך במעלון מדרגות שכן ברגע שלאותו אדם אין את היכולת לעלות במדרגות או לרדת במדרגות- זוהי הדרך היחידה שלו לנוע ולהתנועע במרחב הציבורי. בכדי לעשות זאת יש לתכנן את המרחב מראש או לבצע את ההתאמות הנכונות.

בחירת מעלון מדרגות:

ישנם שני סוגים עיקריים של מעלוני מדרגות והם מעלונים קבועים המיודעים לאנשים שמתניידים בעזרת כיסא גלגלים ואינם יכולים לקום ממנו, והסוג השני הוא מעלונים קבועים המיודעים לאנשים שאינם מתניידים באופן קבוע עם כיסא גלגלים אך אינן מתניידים בקלות באופן עצמאי. המעלון עצמו הינו מכשיר שמותקן על גבי המדרגות וכולל כיסא שמעוגן לקיר או למדרגות וכך הוא עולה או יורד על גבי מסילות קבועות שהותקנו על גרם המדרגות. בצורה כזו אותו אדם יכול להתיישב על גבי המכשיר ללא סיוע של אדם אחר. מעלון מדרגות לכיסא גלגלים- בקטגוריה הזו קיימים מעלון עם גלגלים אשר מופעל באופן ידני או באופן חשמלי, ומעלון חשמלי עם מסלולים.  מעלוני מדרגות מסוג זה מאפשרים הובלה-העלאה והורדה של אנשים המרותקים לכיסא הגלגלים ללא צורך להעביר אותם למושב המיוחד של המעלון לצורך העלייה או הירידה ולאחר מכן להחזיר אותם לכיסא הגלגלים.

מעלוני מדרגות קבועים ומעלוני מדרגות ניידים:

מעלוני מדרגות קבועים צריכים להיות מתוכננים בתכנון האדריכלי של הבניין מראש והינם מתאימים בעיקר לאנשים קשישים או לאנשים עם נכות פיזית שצריכים את הסיוע לעלות ולרדת במדרגות. מדובר במעלונים נוחים ובטוחים אך שמתאימים רק לגרם מדרגות אחד ולסוג אוכלוסייה זו. לא כל המעלונים מתאימים לנשיאה של כיסאות גלגלים מה שמצריך מעלוני מדרגות ניידים שכן מותאמים לכיסאות גלגלים. המעלונים המיועדים לאנשים עם קושי בניידות פיזית ובשימוש במדרגות אינם מצריכים סיוע חיצוני או מפעיל לעומת המעלונים עם הגלגלים המתאימים לנשיאה של אנשים על כיסאות גלגלים תמיד ידרשו הפעלה חיצונית של מפעיל והוא מהווה תנאי הכרחי לבטיחות ולביטחון של השימוש במכשיר, לכן ברוב המקרים סוגי מעלונים אלו מתאים לגרמי מדרגות קצרים ללא שיפוע תלול.

מעלוני מדרגות הפועלים על מסלולים הם הדרך הטובה ביותר לשלב ניידות ובטיחות :

מעלוני מדרגות הפועלים על מסלולים הינם בטוחים יותר מאשר מעלוני מדרגות המופעלים על גלגלים והסיבה העיקרית היא שהמשקל של המשתמש בהם מועבר לגרם המדרגות . כאשר מדובר באדם בעל קושי פיסי מדובר במשקל שלו בלבד אך כאשר מדובר באדם שמתנייד על כיסא גלגלים מתווסף המשקל של כיסא הגלגלים אשר מעמיס על המכשיר ועל המדרגות. לצורך הפעלת מעלון מדרגות הפועל על מסלולים אין צורך להפעיל מאמץ שכן יש להתיישב עליו וניתן להפעיל אותו באופן עצמאי ללא עזרה. לעומתו- הפעלה של מעלון מדרגות שמופעל על ידי גלגלים מצריך מפעיל חיצוני שתפקידו להעלות את כיסא הגלגלים בצורה בטוחה ובטיחותית אל המעלון ולמור עליו מאוזן ובטוח במעלה או במורד המדרגות דבר שיכול להיות קשה במיוחד.

 איזה מעלון מדרגות מומלץ לבחור?

כפי שניתן לראות רוב ההתלבטות בנושא מעלוני מדרגות הינה בשטחים ציבוריים ובמבנים אשר יש צורך להנגיש אותם לציבור הרחב. כאשר מדובר בבית פרטי חשוב להנגיש את הבית לצרכים, ליכולות ולדרישות של המתגורר בו, ובהתאם לכך גם לבדוק איזה מעלון מדרגות הינו המתאים ביותר עבור ביתו של המטופל שכבר אינו יכול לעלות או לרדת את המדרגות באופן עצמאי. כמו כן מומלץ לבדוק עבור אותו אדם את קצבת זקנה המוצעת לו והאם ניתן לקבל דרכה סיוע של עובד זר, מטפל מקומי, התקנת מעלון או כל שירות אחר שיסייע לו.
מעלון מדרגות

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי