צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

היתר העסקה לעובד זר

תוכן עניינים

מגיע הזמן וההורים שלנו כבר לא מצליחים לתפקד באופן עצמאי אך אינם מעוניינים לעבור לדיור מוגן או אינם נזקקים לעבור למוסד סיעודי. ברגע שהם רוצים להמשיך להתגורר בביתם, בעיקר אם הם כבר לבדם, כבר לא נוכל, כמה שנרצה, להיות שם בשבילם בכל רגע נתון. לכן מגיע הרגע בו עלינו לשקול העסקה של עובד זר או עובדת זרה בהתאם למצב שלהם ובהתאם לתנאי הזכאות שלהם. גם מטופלים שנמצאים בביתם וזקוקים לסיוע קבוע ומלא יכולים להגיש בקשה לקבלת היתר העסקה של עובדים זרים לצורך מתן סיוע זמני או קבוע. החוק הישראלי קובע שלמטופלים או קשישים ששוהים בבית שלהם וזקוקים לסיוע מלא או כמעט מלא תינתן הזכאות להעסיק עובד זר. לצורך העסקת עובד זר יש צורך בקבלת היתר העסקה לעובד זר. במידה וקיים היתר העסקה לעובד זר ניתן לממש אותו באופן עצמאי על חשבון המטופל או דרך גמלת הסיעוד של הביטוח הלאומי. מי הם הזכאים לקבלת היתר העסקה לעובד זר? -אזר ותיק שהגיע לגיל פרישה , מתגורר בביתו או בדיור מוגן ועמד בתנאים של מבחן התלות -חולה סרטן שזקוק להשגחה ברוב שעות היום -חולה שעתיד להשתחרר ממוסד רפואי או מוסד סיעודי -קטינים שלהם גמלת נכות של 100% -בגירים מעל גיל 18 בעלי זכאות לקצבה של שירותים מיוחדים או לקצבה של ניידות -נכי צה"ל ונכי פגיעות עבודה בהתאם לתנאי הזכאות שלהם.

איך מגישים בקשה לקבלת היתר העסקה לעובדים זרים ואיך מקבלים את ההיתר  לצורך העסקת עובד זר?

החוק בארץ מגן גם על העובדים הזרים אשר מגיעים לארץ במיוחד עבור סיוע לקשישים ומטופלים ואינם אזרחים או תושבים במדינה, כך שעל פי החוק בארץ לא ניתן להעסיק עובדים זרים ללא היתר יש לדאוג לקבלת האישור טרם העסקת עובדים זרים. במידה ויש ברצונכם להעסיק עובד זר בתחום הסיעודי יש להגיש בקשה לקבלת האישור מרשות ההגירה והאוכלוסין ולאחר מכן להירשם בלשכה פרטית ודרך חברת סיעוד שאחראית על השמה של עובדים זרים בארץ.

השלבים בהגשת הבקשה הם:

  1. ממלאים את טופס הבקשה לקבלת היתר העסקה לעובד זר ומתארים את המצב שמצריך העסקה של עובד זר.
  2. משלמים אגרה חד פעמית בהתאם למצב של המטופל ומקבלים אישור עבור התשלום (ניתן להגישו גם בצורה מקוונת)
  3. את טופס הבקשה ביחד עם אישור התשלום של האגרה יש לשלוח בדואר רשום לידי רשות ההגירה והאוכלוסין או להגיש באופן פיסי במשרדים של יחידת ההיתרים ברשות ההגירה והאוכלוסין. במידה ופניתם להעסקת עובד זר דרך לשכה פרטית היא זו שתדאג להגיש עבורכם את הבקשה לקבלת היתר.
  4. את ההחלטה של הלשכה תקבלו בדואר רשום והיא תתעדכן גם באתר השירותים הממשלתיים.
לאחר שתקבלו את האישור להעסיק את העובד הזר עליכם להירשם באחת מהלשכות הפרטיות לעובדים שרים ולהמתין לקבלת מכתב השמה חתום בו יופיעו כל הפרטים של העובד או העובדת היעודים עבורכם.  ברגע שאתם מתחייבים להעסיק עובד זר אצלכם יש צורך לעמוד בכל התנאים ובהתאם לחוק הנהוג בישראל ולכן מומלץ לברר עליהם טרם העסקת אותו עובד. יהיה עליכם לשלם משכורת על פי חוק, לדאוג לתשלומי פנסיה, תשלומי הביטוח השונים, לוודא כמה ימי חופש וחג יש לעובד שלכם (בהתאם לדת שלו כמובן) ולתכנן אותם מראש. מומלץ להתעדכן בכל מה שאתם חייבים לבצע ובכל הדרישות שתצטרכו להשלים טרם קבלת העובד לביתכם. כמו כן לאחר קבלת פרטי העובד הזר או העובדת הזרה כדאי ומומלץ להכין את הבית שלכם לבואם. מיטה וכלי מיטה, כלי רחצה בסיסיים, שי שיגרום להם להרגיש רצויים ולברך את בואם וכל דבר נוסף אשר יסייע להם להיקלט מהר בבית שלכם. חברת סיעוד תוכל לסייע לכם בתהליך כולו בצורה הנוחה והיעילה ביותר כאשר היא תוכל לזרז עבורכם את ההרשמה, את קבלת היתר העסקה לעובד זר וכמובן למצוא ולהתאים עבורכם את העובד הזר או את העובדת הזרה המתאימים ביותר לצרכים ולדרישות שלכם. חברת סיעוד נושאת באחריות על העובד וכך לא תצטרכו להתנהל מולו באופן ישיר ופרטני אלא תוכלו להתנהל מול אנשי הקשר בחברת הסיעוד שיקלו על ההתנהלות שלכם אל מול העובד הזר ויהיו זמינים עבורכם לכל דבר שתצטרכו.
היתר העסקה לעובד זר

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי