צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

גמלת סיעוד רמה 5

תוכן עניינים

רמת התפקוד העצמאית של אדם מבוגר תושב ישראל נקבעת על ידי המוסד לביטוח לאומי לפי רמת התפקוד היום יומית העצמאית שלו. אנשים אשר נמצאים ברמת תפקוד נמוכה למדי זכאים לקבלת גמלת סיעוד רמה 5. גמלת סיעוד זו מאפשרת שילוב של קצבה כספית עם זכאות לטיפולים סיעודיים בבית המטופל או מחוץ לביתו לפי התנאים של המוסד לביטוח לאומי.

מי זכאי לקבלת גמלת סיעוד קמה 5 ומה היא כוללת?

בכדי להגיש בקשה לקבל גמלת סיעוד מגיש הבקשה מספק ניירת רפואית ואבחונים על מצבו הנוכחי. לאחר קבלת הניירת ישלח המוסד לביטוח לאומי נציג לביתו אשר יערוך לו מבחן כשירות של תפקוד עצמאי. אדם אשר צובר במבחן זה בין 8 נקודות לבין 9 נקודות נמצא זכאי לקבלת גמלת סיעוד רמה 5. גמלת סיעוד רמה 5 מזכה את המטופל לקבלת עשרים וחמש שעות טיפול סיעודי בשבוע בביתו עם מטפל בעל אזרחות ישראלית או עשרים ואחת שעות טיפול סיעודי בשבוע בביתו עם מטפל בעל אזרחות זרה. המטופל יכול לבחור להמיר חלק משעות הטיפול הסיעודי בתוספת קצבה כספית או לשלב בין שעות טיפול סיעודי מופחתות לבין קבלת קצבה כספית. בכדי לאפשר את השילוב יש לעבור בדיקה ואישור של עובד סוציאלי תחת המוסד לביטוח לאומי והיא אפשרית רק בחלק מהמקרים. אפשרות נוספת היא להמיר את השעות של הטיפול הסיעודי בבית המטופל לשירותים חיצוניים כגון- ביקור במרכז יום, רכישה בעלות מופחתת של מוצרי ספיגה למיניהם, התקנה ושירות של לחצן מצוקה ביתי ושירותי כביסה חיצוניים. יש לבדוק את השווי של ההמרה ולהחליט כמה שעות מעוניינים להמיר ולבחור את השילוב המתאים בצורה הטובה ביותר לצרכי המטופל.

קבלת ההחלטה על השירותים הרלוונטיים למקבלי גמלת סיעוד רמה 5:

בכדי לקבל את ההחלטה על הטיפול הרלוונטי והמתאים ביותר למטופל מומלץ לבדוק את האפשרויות והאת הזכאות דרך האתר של המוסד לביטוח לאומי. באתר של הביטוח הלאומי קיים מחשבון בחירת סל בו ניתן להזין את האפשרויות השונות ולקבל את ההחלטה המתאימה ביותר לגבי הניצול של שעות הטיפול הסיעודי והשילוב האפשרי ביניהן. לאחר שהמטופל החליט על האפשרות שמתאימה לו ניתן למלא את הטופס של בחירת הסל ולשלוח אותו באופן מקוון דאך האתר של הביטוח הלאומי. ניתן גם להדפיסו ולהגישו באופן ידני בסניף הביטוח הלאומי אליו שייך המטופל או לקבל את השירות באופן טלפוני על ידי המוקד המיועד של המוסד לביטוח לאומי. חשוב מאוד לוודא שהמטופל מקבל את כל התנאים והשירותים שמגיעים לו ולהגיש בקשה לניצול מקסימלי משולב המתאים ביותר לצרכים ולדרישות שלו.
גימלת סיעוד רמה 5

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי