צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

גמלת סיעוד רמה 3

תוכן עניינים

גמלת סיעוד בכל רמה שהיא מותנית במבחן כשירות ויכולת תפקוד עצמאית של מגיש הבקשה ועמידה בתנאים של ביטוח לאומי. ככל שמגיש הבקשה מתפקד באופן נמוך יותר ותלוי יותר בעזרת הזולת- ככה רמת הגמלה שלו תהיה גבוהה יותר ותהיינה לו זכויות רבות יותר. כאשר מדובר בזכאות לקבלת גמלת סיעוד רמה 3 יש לצבור בין 5 נקודות לבין 6 נקודות במבחן הכשירות של המוסד לביטוח לאומי ולאחר קביעת הדרגה להחליט אם מעוניינים בטיפול סיעודי או בתשלום.

גמלת סיעוד רמה 3- למה זכאי המטופל?

מטופל אשר הוגדר כזכאי לקבלת גמלת סיעוד רמה 3 יכול לבחור בין קבלת טיפול סיעודי או קבלת תשלום במקום. במידה ויבחר בטיפול הסיעודי הוא יהיה זכאי לחמש עזרה שעות טיפול שבועיות שתינתנה על ידי מטפל ישראלי ובמידה ומדובר במטפל בעל אזרחות זרה- הוא יהיה זכאי לשתיים עזרה שעות טיפול שבועיות. המטופל יכול להחליט לוותר על שעות הטיפול ולהמיר אותן בקבלת כסף על פי הנוסחה הקבועה של הביטוח הלאומי, אפשרות שקיימת בכל רמות גמלת הסיעוד. ברוב המקרים המטופלים מעדיפים לשלב בין שעות טיפול בבית לבין קצבה כספית ולכן גם אפשרות זו קיימת אצל חלק מהמטופלים. אפשרות נוספת היא במקום קבלת שעות טיפול  סיעודי בבית המטופל , שאותו מטופל יקבל שעות טיפול סיעודי מחוץ לביתו. האפשרויות הן: -פעילות במרכז יום כולל הסעה הלוך וחזור וארוחות בוקר וצהריים -רכישה מוזלת של מוצרי ספיגה -שירותי לחצן מצוקה המחובר למוקד למשך כל שעות היממה -שירותי כביסה חיצוניים הכוללים איסוף והחזרה (אפשרות זו קיימת רק בחלק מהמקומות בארץ ויש לבדוק אם רלוונטית בהתאם למקום המגורים)

מימוש הזכות לקבלת גמלת סיעוד רמה 3 ודברים שחשוב לדעת:

לאחר אישור הזכאות וצבירת הנקודות הנדרשות במבחן הכשירות של הביטוח הלאומי תינתן למגיש הבקשה זכאות לקבלת גמלת סיעוד רמה 3. בכדי לבחור את השילוב של הטיפולים שמתאים עבורו הוא יכול לפנות ישירות למוסדר לביטוח לאומי טלפונית, דרך האתר באופן מקוון או להגיש את הבקשה שלו ידנית בסניף ביטוח לאומי אליו הוא שייך. אפשרות נוספת היא להשתמש במחשבון בחירת סל שירותים בסיעוד שנמצא באתר של המוסד לביטוח לאומי בו המטופל מכניס את הנתונים ואת הבחירה שלו ושולח את הטופס באתר. חשוב לדעת שגובה ההכנסות של מגיש הבקשה יכול להשפיע על כמות ורמת הזכויות להן יהיה זכאי. כאשר למגיש הבקשה הכנסות גבוהות יחסית הוא יהיה זכאי לקבלת קצבה מופחתת עקב כך ולכן יקבל רק מחצית מהגמלה או חלק מהזכויות שקיימות תחת גמלת סיעוד רמה 3.
Young caregiver serving a cup of tea to a happy, older man in a retirement home

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי