צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

גמלת סיעוד – מדריך זכויות

תוכן עניינים

חוק הסיעוד מסביר מי בדיוק יכול להיות זכאי לקבלת גמלת סיעוד מהביטוח הלאומי. החוק מאפשר לזקנים ולאנשים אשר נמצאים בקושי תפקודי או אנשים אשר צריכים להיות תחת השגחה, להביא לביתם מטפל או מטפלת. בכתבה זו נפרט על החוק ונבחן מי זכאי לקבלת גמלה. 

קבלת הזכאות לגמלת סיעוד נועדה לשני המקרים הבאים:

המקרה הראשון בו יש זכאות גמלת סיעוד הוא כשהאדם מתקשה בביצוע פעולות יום יומיות. בין הפעולות הללו אפשר למנות קושי להתלבש לבד, קושי להתקלח, קושי להתנייד, לקום באופן עצמאי ופעולות דומות. המקרה השני המעניק זכאות הוא – כאשר יש צורך בהשגחה חלקית או מלאה. במקרה זה ייתכן כי המצב הפיזי אינו ירוד, אך ישנו קושי מנטלי. מחלת הדמנציה מובילה לחוסר אוריינות עם הסביבה ומחייבת השגחה צמודה ולכן תהיה זכאות לגמלה.

הגורמים המשפיעים על קבלת זכאות של גמלת סיעוד 

מעבר למצב הפיזי והמנטלי ישנם מרכיבים נוספים אשר משפיעים על זכאות גמלת סיעוד ועל גובה הגמלה. הביטוח הלאומי יבחן את מצבו הכלכלי של מבקש הגמלה ואת הכנסותיו. אנשים אשר נמצאים מעל לתקרת הכנסה אשר נקבעה על ידי הביטוח יקבלו מחצית מהגמלה או במקרים מסוימים לא יהיו זכאים לה.  רק לאחר שנמצא כי יש לך או לקרוב משפחתך את כל הקריטריונים – הפיזיים, המנטליים והכלכליים שמזכים בגמלה, הביטוח הלאומי יקבע את תקופת הזכאות. תקופה זו תיקבע מראש אך ניתן יהיה להאריך אותה בעתיד. 

מבחן הכנסות לצורך קבלת גמלת סיעוד 

נכון לשנת 2019, יחיד אשר בשל מצבו הפיזי נמצא מתאים לקבלת גמלה יוכל לקבל אותה במלואה אם הכנסותיו פחותות מ-10,273 ₪. אם הכנסותיו עולות על סכום זה אך הן מתחת ל-15,410 הוא יוכל לקבל 50% מסכום הגמלה. מעל לסכום זה לא תינתן הגמלה. במקרה של זוג, הכנסה משותפת של עד 15,410 ₪ תאפשר קבלת גמלת סיעוד מלאה. מסכום זה ועד להכנסה של 23,114 ₪ הגמלה תהיה בגובה של 50% ומעל הכנסה זו לא תהיה זכאות לגמלה.

קבלת גמלת סיעוד זמנית וערעור

במקרים בהם ימצא כי המגבלה היא זמנית תיקבע גמלת סיעוד זמנית. מקרים כאלו יכולים להיות לאחר נפילה שגורמת לך או ליקירייך לאבד באופן זמני את היכולת לתפקד. אם הביטוח הלאומי יחשוב כי הבעיה היא זמנית, הוא יקבע שכך גם תהיה גמלת הסיעוד. אם לאחר התקופה שנקבעה עדיין יהיה קושי בתפקוד או שלא יהיה כל שינוי, ניתן יהיה להגיש בקשה בשנית. לא כל אחד מקבל זכאות גמלת סיעוד. גם אנשים אשר זקוקים לסיוע לא תמיד נמצאים כעונים על הקריטריונים השונים כדי לקבל את גמלת הסיעוד. אם לדעתך נעשתה טעות ונמצאת, או קרוב משפחה שלך נמצא כלא מתאים, עלייך לדעת כי יש לך זכות ערעור. את הערעור ניתן להגיש תוך שישה חודשים מהיום שבו התקבלה דחיית הבקשה. במהלך תקופה זו יש להגיש מסמכים רפואיים רלוונטיים אשר יוכיחו קושי וירידה ברמת התפקוד.
גמלת סיעוד - תיגבור סיעוד
גמלת סיעוד – תיגבור סיעוד
גמלת סיעוד - תיגבור סיעוד

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי