צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

תזונה נכונה בגיל השלישי

תוכן עניינים

תזונה נכונה חשובה בכל גיל אך יש לה משמעות מיוחדת בגיל השלישי. יתרה על כך, קשישים במצב סיעודי קל או חמור יכולים ליהנות מיתרונות התזונה גם ברמה הפיזיולוגית. כל מה שעליהם לעשות הוא להרכיב תפריט תזונתי שעולה בקנה אחד עם מצבם הבריאותי – ולדאוג לשלב בתוכו כמה שיותר מאבות המזון.

הנה לדוגמא כמה עקרונות מנחים ודגשים להרכבת תזונה נכונה תוך כדי טיפול בקשישים בגילאים שונים:

שמירה על ארוחות מסודרות בגיל השלישי

תזונה נכונה מתחילה ונגמרת בארוחות מסודרות. גם אם מגוונים את המזון מבחינת צריכת ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים וכן הלאה, הכל עלול לרדת לטמיון אם לא מקפידים לאכול 3 ארוחות ביום וביניהן ארוחות קלות של פרי ויוגורט. במקביל, מומלץ להמעיט בצריכת פחמימות פשוטות ושומן רווי.

שתיית מים וצריכת סיבים תזונתיים

מטפל סיעודי חייב לדאוג לטיפול בקשישים במסגרת עבודתו השוטפת ולכן בכל הקשור לתזונה נכונה עליו לשמור על השילוב בין שתיית מים וצריכת סיבים תזונתיים עושה פלאים למצבם הבריאותי של קשישים במצב סיעודי. ראשית, מומלץ לשתות מים בכל ארוחה ולצרוך לפחות 1.5 ליטר בין הארוחות כדי למנוע עצירות ובעיות עיכול. שנית, כדאי להשתמש בסיבים תזונתיים על מנת להעשיר את המזון ולשקול תוספת סובין או ברנפלקס.

טיפול בקשישים ואכילה נכונה בחברה

הטעות הנפוצה של קשישים ומבוגרים שנמצאים במצב סיעודי היא להימנע מאכילה בחברה בגלל מבוכה. במקום זה, מה שצריך לעשות הוא דווקא כן ליזום ארוחות עם נכדים, חברים או שכנים וכך להגביר את התיאבון. מעבר לכך, אכילה בחברה מומלצת עבור קשישים בכל מצב רפואי ולרוב ניתן לשלב אותה עם עזרה סיעודית.

לסיכום, טיפול בקשישים כולל בתוכו גם את תחום התזונה הנכונה שמתחילה בראש ובראשונה בגיל השלישי בארוחות מסודרות הכוללת שילוב יום יומי של מים וסיבים תזונתיים. באותה הזדמנות כדאי גם לעודד אכילה בחברה עם חברים ומשפחה וכך להגדיל את התיאבון.

טיפול בקשישים - חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי