צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

פעילות גופנית בזמן הסגר

תוכן עניינים

אחד הדברים הכי חשובים להקפיד עליהם כאשר נמצאים שעות על גבי שעות בבית- בכל גיל ובכל מצב גופני- הוא פעילות גופנית. על אחת כמה וכמה כאשר אתם בגיל השלישי וצריכים להזיז את עצמכם מספר פעמים בשבוע בכדי לשמור על הבריאות הגופנית שלכם והבריאות הנפשית בהתאם. ועל אחת כמה וכמה כשאתם בסגר והייתם פעילים לפני ועכשיו כל מה שנותר לכם זה להתאמן בבית או בסביבה הקרובה. גם אם הפעילות הגופנית עברה לתוך הבית או לחצר, אין סיבה להפסיק אותה ולהיפך- יותר חשוב לא לוותר עליה ולהמשיך להתאמן ולהתעמל גם בשביל הבריאות הפיזית אבל גם בשביל מצב הרוח והבריאות הנפשית. אם אתם קוראים את המאמר ואתם  מסוגלים לבצע את התרגילים בצורה עצמאית- נהדר! אם יקירכם נעזר במטפל סיעודי  או שירות סיעודי על בסיס שעתי בקשו מהמטפל שיסייע לו בתרגילים

רעיונות ותרגילים שאפשר לבצע בזמן הסגר בתוך הבית:

תרגילים על כיסא- שלבו את הכיסא בפעילות שלכם. אם זה לשבת עליו זקוף ולהרים ולהוריד את הרגליים, אם זה לעשות עליו משקולות לידיים או מתיחות- הכיסא או רהיט מאוד יעיל ונוח להתעמלות ביתית. תבצעו מתיחות- חשוב בתחילת כל אימון וגם בסופו להימתח אבל גם בלי קשר לתרגילי אימון- בצעו תרגילי מתיחה. תרגילים אלו מחזקים את השרירים, מגדילים את טווח התנועה שלהם וגם מסייעים בזרימת הדם ובמניעת שרירים תפוסים והתכווצויות שרירים. אל תוותרו על הליכות- אם אתם יכולים לצאת מהבית עשו זאת! שאיפת אוויר צח תעזור לכם לאימון ובכלל למצב הרוח. עשו הליכות מסביב לבניין או הלוך חזור ברחוב בעזרת מקל או בעזרת המטפל. ואם אתם לא יכולים או לא רוצים לצאת מהבית- עשו מספר הליכות בתוך הבית- חשוב מאוד לא להפסיק ללכת כל עוד אתם יכולים ולהפעיל את השרירים הכה חשובים האלה.

דגשים חשובים לפעילות גופנית:

הדגש הוא לא לתת לגוף להתנוון ולהמשיך להזיז אותו בצורה נכונה ובריאה ולכן אל תקשו על עצמכם בתרגילים שאתם לא מצליחים לבצע וגם אל תגרמו לעצמכם לעבוד קשה מדי בפעילות גופנית מאומצת שלא מתאימה לגילכם או למצבכם הרפואי. התמדה היא חשובה אך הגשמה יכולה להזיק לכם הרבה יותר מלהועיל לכם. דעו את הגבולות שלכם ואם קמתם בבוקר ואינכם מרגישים כוח או רצון להתאמן- אל תכריחו את עצמכם זה בסדר לוותר מדי פעם. אם זה וויתור שחוזר על עצמו בקשו מהמטפל שלכם לעשות אתכם כמה תרגילים שיחזקו אתכם גם אם לא בא לכם ממש להתאמן אימון שלם באותו היום. שתו הרבה מים ודאגו לנוח בין לבין או לאחר התרגילים בכדי לא להתעייף מהר מדי או לעייף את עצמכם במקום להרגיש רעננים וחיוניים לאחר הפעילות, כפי שאתם אמורים להרגיש.
פעילות גופנית בזמן הסגר

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי