צור קשר!

השאר פרטים ונציג יחזור אלייך

ויטמינים מומלצים למבוגרים ולקשישים

תוכן עניינים

ככל שאנחנו מתבגרים כך גם הגוף שלנו מתבגר ונחלש. צרכי הגוף משתנים ויש לספק לו וויטמינים שונים בהתאם. לצורך כך יש להתאים את התזונה היום יומית שתהיה מלאה בויטמינים הנחוצים ובמידת הצורך ליטול תוספת ויטמינים למבוגרים.

צריכת הוויטמינים והמינראלים משתנה עם העלייה בגיל וההזדקנות של הגוף:

צריכת ויטמינים חשובה בכל הגילאים וצריכה להיות מותאמת למצב הפיסי של הנוטל אותם. ילד, נער מתבגר, אישה בהריון ואישה בגיל השלישי יצטרכו כמויות שונות של ויטמינים ותזונה שונה ומותאמת עבורם. ככל שאנחנו מתבגרים כך הגוף שלנו מתקשה לאגור את כמות הוויטמינים הנדרשת עבורנו ולפרק אותה כמו שצריך ולכן חשוב לדאוג להשלמת ויטמינים למבוגרים בהתאם בתזונה ובתוספי תזונה. הדרישה הגוברת בוויטמינים תלויה בכמה גורמים בעיקרם שינויים פיזיים. מספר תאי הגוף שלנו קטן והם מאיטים את הפעילות שלהם, מערכות הגוף השונות ביניהם מערכת העיכול מתפקדות פחות מבעבר ובמקביל קיימת ירידה במסה של השריר ועלייה במסה של השומן. לנתונים אלה מתווספים ירידה בתפקוד החושים שמשפיעים לרעה על התאבון, מערכת חיסון מוחלשת וצריכה מוגברת של תרופות. כל הנתונים ביחד מזכירים לנו שזה הזמן ליטול ויטמינים למבוגרים ויפה שעה אחת קודם. מכיוון שהגוף שלנו לא יכול לייצר ויטמינים או מינראליים יש להתאים את התזונה ולדאוג שהיא מספקת לנו את כל המינרלים וגם ויטמינים לגיל השלישי שהגוף שלנו צורך ובמידת הצורך להשלים אותם ממקורות אחרים.

אילו ויטמינים לגיל השלישי נפוצים והאם אתם יודעים מהיכן לצרוך אותם?

כשאנחנו מגיעים לגיל השלישי הגוף שלנו רחוק מלהיות צעיר ולתפקד כמו שתפקד בעבר ועלינו להמשיך ולדאוג לו. ככל שאנחנו מזדקנים גדל הצורך שלנו בצריכת ויטמינים לגיל השלישי כאשר הנפוצים ביותר הם ויטמין 12B, ויטמין A , ויטמין  D וכן חומצה פולית ואבץ. על מנת לדעת בדיוק אילו ויטמינים לגיל השלישי דרושים לכם עליכם לעבור בדיקות דם מקיפות ובדיקת רופא כללית שיקבע מה חסר לכם ואילו תוספים עליכם מספק לגוף שלכם. ויטמינים לגיל השלישי ויטמין 12B- ויטמין זה חשוב במיוחד בכל גיל אך במיוחד בדיל השלישי שכן מחסור בו מקושר להתפתחות של דמנציה ושל אלצהיימר. כאשר אין מספיק ויטמין 12B בגוף אותו אדם עלול לפתח מצב של דיכאון, בעיות זיכרון, חולשה כללית ואף בעיות מוטוריות. ויטמין 12B נמצא בבשר (בעיקר בכבד), בדגים, במוצרי החלב למיניהם, שמחרים וביצים. ויטמינים לגיל השלישי ויטמין A- ככל שאנו מזדקנים הגוף דווקא מצליח לאגור יותר מוויטמין זה ולכן אין צורך להגדיל את הצריכה שלו ובחלק מהפעמים יש אפילו להקטין את הצריכה על מנת למנוע הרעלה. הוויטמין נמצא במוצרי חלב כגון- חלב מלא, חמאה ושמנת וגם בשמן דגים ובחלמון של הביצה. ויטמינים לגיל השלישי ויטמין D- מדובר באחד הוויטמינים המיוחדים שיש והחשובים שקיימים. שלא כמו שאר הוויטמינים את ויטמין D הגוף שלנו יכול לייצר במידה והוא נחשף בכמות מספקת לשמש. אך כיוון שגיל השלישי ישנה סכנה בהיחשפות רבה לשמש כך גם היכולת לייצר ויטמין D עצמאית קטנה, בנוסף, יכולת הכליות להפוך את הויטמין לפעיל יורדת והגוף מנצל פחות ממנו. .הויטמין חשוב במיוחד שכן הוא מסייע בספיגת הסידן ומסייע במניעת סוגים מסוימים של סרטן ולכן יש לצרוך אותו בתוספת.

 מינראלים ותוספים נוספים המומלצים בגיל השלישי:

בגזרת המינרלים ניתן למצוא את המינרל אבץ. את האבץ ניתן למצוא בבשר רזה, בביצים ובקטניות, בשמרים ובדגנים מלאים, במוצרי החלב השונים בזרעים ובאגוזים. מדובר במינרל שניתן למצוא בהרבה מאוד מאכלים ולכן כדאי מאוד לשלב לפחות אחד מהם בתפריט התזונה היומי שלכם. חוסר במינרל אבץ יוביל לחוסר תאבון ולשינויים בחוש הטעם שיובילו לאכילה מעטה וספיגה נמוכה של וויטמינים החיוניים לעור. כמו כן מחסור באבץ יכול לזרז התפתחות של דלקות שונות בעור. אלו כאמור הוויטמינים העיקריים שמומלצים לנטילה בגיל השלישי אך יש לבצע בדיקות רפואיות מקיפות ולאחר מכן לקבל הנחיות מפורטות מהרופא המטפל אילו ויטמינים למבוגרים יש ליטול בהתאם לחוסרים שלכם ולמצב הבריאותי הפיסי שלכם. חשוב שתזכרו שמחסור בויטמין מסוים או בכמה ויטמינים בגוף יכול להשפיע באופן ישיר על התפקוד שלכם ולפגוע בבריאות שלכם. בגיל השלישי בו השרירים חלשים יותר וקיימת ירידה במסת העצם והשריר חשוב לחזק את הגוף ואת מערכת החיסון על מנת למנוע מחלות שונות, התפתחות של זיהומים וירידה- לעיתים משמעותית- ביכולת התפקוד הקוגניטיבית שלכם. התאימו את התפריט שלכם לצריכת הויטמינים החסרים בגוף ובמידת הצורך נטלו תוספי מזון להשלמת החוסרים שאינם מגיעים דרך המזון שאתם צורכים. המידע לעיל אינו מהווה תחליף להיוועצות עם רופא, ולפניי נטילת ויטמינים מומלץ להתייעץ עם רופא מטפל.
ויטמינים בגיל השלישי

צור קשר

מחשבון זכאות לטיפול ביתי

גלילה לראש העמוד

אנחנו כאן בשבילכם!

השאירו פרטים ונחזור אליכם

חברות טיפול בקשישים | חברות סיעוד| מטפלת לקשישים

בדיקת זכאות!

תיגבור סיעוד – שירותי סיעוד בפריסה ארצית.
אנחנו מחוייבים לתת לכם וליקירכם את השירות הטוב ביותר
תוך הקפדה על יחס אישי ומקצועיות.

בדוק עכשיו מה הסיכוי שלך לקבל זכאות לגמלת סיעוד מטעם הביטוח הלאומי